Home / Bani și Afaceri / Ce nu stiai despre brandul Tommy Hilfiger?

Ce nu stiai despre brandul Tommy Hilfiger?

Tommy Hilfiger, unul dintre cele mai cunoscute branduri internationale, cu multiple colaborari cu Gigi Hadid, are o poveste de business cu adevarat fascinanta. La varsta la care alti studenti invatau pentru examene, acesta isi cumpara primul Porsche, pe care avea sa il piarda repede. Insa nu s-a dat batut, iar astazi este unul dintre cele mai apreciate branduri fashion.

Cum si-a inceput Tommy Hilfiger ascensiunea

La inceput, printre stilisti francezi si italieni, Tommy a vandut blugi la mana a doua dintr-un subsol. Desi a avut multe de invatat, niciodata nu si-a aratat slabiciunile, ajungand sa puna accentul pe simplitate, intr-o lume dominata de etichete si aparente.

A profitat din plin de revolutia jeansilor din anii ’70, imbracandu-i pe corportisti in tinute casul friday si contribuind la moda hainelor XXL si a pantalonilor cu turul mult prea lasat.

Tommy Hilfiger si-a fondat compania in 1992, desi povestea brandului a inceput cu mult inainte. In 1951, el impreuna cu alti doi prieteni, au investit 300 de dolari in blugi la mana a doua, pe care ii revindeau. Castigand bani din asta, Tommy a renuntat la facultate si si-a dezvoltat, incet dar sigur, afacerea in 7 magazine ale brandului People’s Place. Vanzarile din cadrul acestui magazin i-au permis sa isi cumpere prima masina, insa curand avea sa dea faliment, in 1977.

Astfel, a decis sa isi incerce norocul ca designer, in cadrul companiei de bluejeans Jordache. In 1984, Hilfiger a fost contactat de Mohan Murjani, un mogul in domeniul textilelor din India, care a avut nevoie de el pentru a actualiza popularul aer „preppy” asociat creatiilor Ralph Lauren, pentru a-l face mai atractiv catre o categorie mai vasta de cumparatori.

Cum in acea vreme marketingul era mai important decat hainele in sine, directorii de la Murjani au decis ca prima campanie sa contina doar numele lui Tommy Hilfiger, ce urma a fi pus pe aceeasi treapta cu cele ale veteranilor Ralph Lauren, Perry Ellis şi Calvin Klein.

In 1986, vanzarile Hilfiger s-au ridicat la 32 de milioane de dolari, iar un an mai tarziu, la peste 70 de milioane. Piesele de baza propuse de el au inclus pantalonii cargo kaki, cu multe buzunare, si tricourile polo, ceva mai largi decat modelul obisnuit. Iar cum marile companii americane adoptau stilul casual friday, imbracamintea Hilfiger a devenit „uniforma” pentru studenti şi pentru categoria 20-35 de ani.

Inceputul anilor ’90 a prins compania cum nu se poate mai bine. O oferta publica de actiuni pe bursa de la New York a adus companiei venituri de 107 milioane de dolari in toamna anului 1992, urmata apoi de inca una, care a adus 70 de milioane de dolari in noiembrie 1993. In acelaşi an, vanzarile brandului atingeau 227 de milioane de dolari.

Brandul Tommy Hilfiger de astazi

La popularitatea actuala au pus bazele Bill Clinton, Printul Charles al Marii Britanii, Michael Jackson, Elton John si Snoop Dogg. In 1995, Tommy a facut cea mai buna alegere, extinzandu-si afacerile in domenii precum parfumuri, esarfe, umbrele si echipament de golf. In vara anului 1996, Tommy Hilfiger lansa prima colectie pentru femei, ce includea jeansi si pantofi Tommy Hilfiger de dama.

About paginadetransilvania

Check Also

Se scumpește pâinea! Cât va costa o franzelă de săptămâna viitoare

O nouă veste proastă pentru români!Pâinea se va scumpi cu câteva procente!Măsura vine chiar din …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *