Daca, in sfarsit, te-ai hotarat ca este vremea pentru o schimbare in viata ta si te-ai hotarat sa mergi la sala, felicitari. Exercitiile fizice te vor ajuta sa arati mult mai bine, sa iti recapeti increderea in propria persoana si sa elimini stresul din viata ta.

Dar sala de fitness poate fi un loc intimidant pentru anumite persoane, mai ales daca mergi la una mare, cu multiple aparate de fitness si antrenori personali. Si cum fiecare sala are propriile-i reguli, scrise sau nescrise, acest articol te va ajuta sa te acomodezi mult mai repede.

1. Geanta de sala

Cand alegi sa mergi la sala este extrem de important sa ai un echipament adecvat, incaltaminte comoda si care sa nu alunece si nu uita de prosop. Pe langa acestea, geanta pentru sala ar trebui sa mai contina:

-sticla cu apa – cumpara maximum sticle de 1 litru, ca sa iti fie usor sa te hidratezi;

-adidasi de sala – acestia trebuie sa fie curati, sa nu ii porti afara, apoi sa mergi cu ei la antrenamente;

-pantaloni de sport – scurti sau lungi, din materiale care sa permita evaporarea transpiratiei;

-maiouri pentru la sala sau tricouri;

-elastice de par (pentru fete)

-echipamentul pentru sportul pe care il practici (de exemplu, manusile de box)

-papuci si gel de dus (importante, mai ales daca sala ofera facilitati pentru dusuri).

2. Ce trebuie sa faci cand ajungi la sala?

Ca sa treci mai repede peste acomodare, poti ruga personalul sa iti faca un tur al salii. Asa te poti obisnui cu locul aparatelor, cum se folosesc, unde sunt vestiarele si alte facilitati oferite. Daca nu stii sa folosesti un aparat, risti sa te faci de ras sau, mai rau, sa te accidentezi in cazul in care nu il folosesti corect. De aceea este mai bine sa intrebi antrenorii din sala cum se utilizeaza si eventual sa-ti faca si o demonstratie pentru a fi sigur ca ai inteles corect.

3. Sfaturi de antrenament:

Exercitiile se fac in serii a cate x repetari. De exemplu, daca lucrezi piept la bara orizontala, poti sa faci 3 serii a cate 8 repetari. Poti ruga un antrenor sa iti explice chestiunile de baza in fitness.

Inainte de fiecare antrenament, exercitiile de tip cardio (fie banda/biciclete/eliptice) sunt foarte importante. Iti incalzesti muschii, incheieturile si iti creste pulsul in asa fel incat corpul sa fie pregatit pentru efort. Totodata, in timp ce alergi pe banda, poti sa iei si “pulsul” salii, sa vezi ce lucreaza ceilalti, etc.

Nu exagera cu greutatile. Primele doua saptamani trebuie sa urmeze un anumit program, numit antrenament de tip circuit iar greutatea cu care faci antrenamentele nu trebuie sa depaseasca 40% din maximul greutatii pe care o poti ridica. Antrenamentul de tip circuit se utilizeaza pentru a pregati corpul si a-l pune in forma pentru un antrenament mai intens.