Problemele pe autostrăzile noastre neterminate par a fi fără sfârşit. După tronsonul  scufundat Sălişte – Cunţa de pe Autostrada Orăştie – Sibiu, care a fost inaugurat în 2014 şi închis câteva luni mai târziu pentru că solul o lua la vale, acum blestemul alunecărilor de teren a lovit şi Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea. Potrivit celor de la Asociaţia Pro Infrastructura, în zonă a apărut  o alunecare urâtă care a angrenat nu doar dealul, ci și aliniamentul autostrăzii.

Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea, construit de austriecii de la Porr şi având ca proiectant firma italiană Viaponte, este aproape de finalizare, având termen de deschidere a traficului, în deplină siguranţă, mijlocul lunii decembrie. Alunecarea apărută ar putea pune sub semnul întrebării deschiderea tronsonului la termenul stabilit, cu toate că firma constructoare susţine că va remedia situaţia în perioada imediat următoare respectând, totodată, termenul.

Trebuie consolidat versantul

Filmările realizate de Asociaţia Pro Infrastructura în zona Lacului Stejeriş demonstrează amploare alunecării. Acum trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. „În zona alunecării trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. Forezele vor fi mutate de la Stejeriș în acest punct și se va lucra probabil în același ritm accelerat: trei coloane forate pe zi pentru fiecare foreză, deci nouă coloane pe zi, ne-a declarat Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele asociaţiei.

Alunecările devin o mare problemă

Potrivit lui Ionuţ Ciurea, în acest caz nu trebui căutaţi vinovaţi pentru producerea acestei situaţii. „ Strict la acest caz, era greu de depistat la studiu de fezabilitate că va apărea o asemenea problemă. Alunecarea ar fi trebuit, eventual, depistată la proiectare, la detaliile tehnice. Cumva sunt vinovaţi toţi cei implicaţi în proiect, dar e greu de spus. În Transilvania avem o mare problemă cu solul care alunecă pentru că ăsta este relieful aici. Când tai 100 de dealuri, te poţi aştepta ca unul, două să alunece ”, a precizat Ionuţ Ciurea. Poiectul iniţial prevea construcţia unui viaduct în zona Lacului Stejeriş, dar ulterior s-a renunţat la această soluţie.

Vezi continuarea pe jurnalul.ro

Foto:Intact Images