In 2016, Melania Trump a dat in judecata tabloidul Daily Mail care a scris, in timpul campaniei electorale a sotului ei pentru presedintia Americii, ca aceasta a lucrat ca escorta de lux in anii 90. Prima doamna a cerut daune de 150 de milioane de dolari de la reprezentantii tabloidului britanic.

 „Este o minciuna ca am lucrat ca escorta”, a declarat Trump pentru Fox News. Ea a adaugat ca „nu poti scrie minciuni despre nimeni pentru ca astfel vei  ajunge sa scrii tot ce vrei fara vreo baza reala”.

De fapt aceasta idee a fost permanent promovata in cadrul campaniei electorate al lui Donald Trump: „mass-media raspandeste minciuni fara a verifica informatiile”, insa acuzatiile Melaniei Trump asupra celor de la Daily Mail nu se potrivesc prea bine cu consideratiile sotului ei. In realitate, Daily Mail a verificat informatiile si a gasit motive sa se indoiasca de faptul ca Melania Trump a lucrat ca escorta, asa cum pretindea o revista din Slovenia (tara in care s-a nascut Melania). Informatia parea credibila tinand cont de fotografiile nud ale Melaniei realizate in 1995 pentru o revista din Franta. Totodata exista ideea preconceputa ca cele mai multe escorte de lux provin din fostele tari comuniste din Europa de Est, vezi si escorte Bucuresti.

Donald Trump a angajat avocatul care l-a ajutat pe Hulk Hogan sa castige un proces de violare a vietii private impotriva site-ului de stiri Gawker (proces ce a dus la falimentul publicatiei), dandu-i o noua misiune: amenintarea cu actiuni in instanta impotriva mai multor institutii media care au preluat informatia din revista slovena, potrivit careia Melania Trump a lucrat ca escorta in anii ’90.

 Site-ul Liberal America a publicat o scrisoare pe care a primit-o de la avocatul de la Hollywood, Charles Harder, prin care acesta solicita retractarea informatiei si scuze. Publicatia Politico a dezvaluit ca cel putin alte trei organizatii de presa, inclusiv Daily Mail din Londra, au primit aceeasi notificare, prin care erau avertizati ca Melania Trump va „initia proceduri legale imediate impotriva dvs” daca conditiile sale nu sunt indeplinite.

Stirea initiala, publicata in revista Suzy din Slovenia, sustinea, fara a oferi dovezi, ca o agentie de modelling din New York, a avut-o drept angajata pe Melania care a lucrat sub acoperire ca escorta de lux, fiind platita pentru sex. Aceasta informatie a fost negata de Melania prin intermediul avocatului Harder. Publicatia Liberal America a respectat cerintele scrisorii („Nu am destui bani pentru a duce o lupta impotriva lui Trump”, a scris reporterul Andrew Bradford), la fel ca si site-urile Inquisitr si Bipartisan Report.

Daily Mail nu a retractat informatia imediat. Tabloidul britanic se pare ca se afla intr-o situatie diferita pentru ca mentionase pe scurt articolul din revista slovena Suzy in cadrul unui articol mai larg despre Melania Trump. In plus, Daily Mail isi aratase scepticismul fata de veridicitatea informatiei, prezentand inclusiv declaratia lui Paolo Zampolli, patronul agentiei de modele unde a lucrat Melania, care a spus ca informatia este „un gunoi” si ca nu si-a folosit niciodata agentia ca una de escorte.

Tot scandalul avea sa se termine insa in aprilie 2017, cand publicatia Daily Mail a fost de acord sa-i plateasca despagubiri primei doamne a SUA, dupa ce a retras materialul in care scria ca Melania Trump a lucrat ca escorta. Prima doamna a Americii, care ceruse despagubiri de 150 de milioane de dolari, a acceptat despagubirile de 3 milioane oferite de Daily Mail si scuze publice.