Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și constructorul italian al loturilor 3 și 4 din autostrada Sebeș – Turda au dat asigurări că la sfârșitul acestei săptămâni lucrarea care ar fi trebuit să fie gata încă din 2016 va fi recepționată. Evenimentul va avea loc doar luni, dar șoferii se bucură că vor avea la dispoziție încă 26 de kilometri de autostradă.
Chiar dacă prezența reprezentanților CNAIR în teritoriu a fost confirmată pentru luni dimineața la ora 11:00, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) au remis presei un comunicat în care își exprimă îngrijorarea că evenimentul ar putea fi din nou amânat.
”Luni seară, 30.07.2018, se deschide circulaţia pe Autostrada A10 între Aiud și Turda! Luni dimineața comisia de recepție CNAIR se va deplasa pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda (28,75 km) pentru a recepționa lucrarea. ATENȚIE! Deși, în mod normal, nu ar trebui să fie amânată din nou inaugurarea, orice este posibil, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere putând găsi (sau inventa) motive pentru a nu se da drumul la trafic, așa cum s-a întâmplat pe 9 ianuarie 2018 pe lotul 3. Să sperăm că acum se va încheia telenovela lungă de 8 luni de zile și coșmarul șoferilor nevoiți să își riște inutil viața pe DN1 va fi istorie”, se arată în comunicatul API.
Reamintim că la începutul acestui an, luna ianuarie, CNAIR a amânat cu 90 de zile recepția lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda, din cauza execesului de bitum şi a problemelor de rugozitate şi planeitate. Constructorii îi acuzau la acea vreme pe reprezentanții CNAIR de rea-voinţă pentru că nu vor să recepţioneze noua şosea, care ar fi fost gata încă din 2017. Circul a continuat în luna martie când o nouă comisie a CNAIR a solicitat constructorului să demareze lucrări de frezare a zonelor cu exces de bitum.
Contractul pentru construirea celor 12 kilometri ai lotului 3 din Autostrada Sebeş – Turda a fost semnat în aprilie 2014 cu Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, pentru suma de 420,5 milioane de lei. Construirea celorlalți 16 kilometri, din lotul 4 al autostrăzii, a revenit companiei austriece PORR în aprilie 2014 şi este în valoare de 470 de milioane de lei.