Vara, pericolul deshidratării este mai mare faţă de alte anotimpuri. De aceea, este bine să bei suficientă apă, iar pentru acest lucru nu trebuie să aştepţi să ţi se facă sete! Află de aici ce trucuri poţi face pentru a te menţine hidratat!

Deshidratarea se manifestă din cauza aportului insuficient de lichide sau când pierderea acestora din corp este prea mare. Pericolul apariţiei deshidratării este mai mare vara, când ne expunem la temperaturi crescute, sau în episoadele de diaree, gastroenterită sau febră. Au un risc mai mare de a se deshidrata copiii, vârstnicii şi sportivii, scrie click.ro

Cum se manifestă deshidratarea

Toate celulele din corp sunt afectate de aportul insuficient de apă, situaţie în care sunt încetinite procesele biochimice şi energetice. Digestia este îngreunată, iar toxinele nu mai pot fi eliminate din corp. Dacă îţi este sete, eşti deja deshidratat, deci nu neglija acest simptom.  

Cum te poţi menţine hidratat

  • Dimineaţa, la trezire, bea un pahar mare cu apă; în timpul nopţii, corpul a fost privat de acest lichid important;
  • Pentru un plus de gust şi de nutrimente, poţi adăuga în apa de băut o felie de lămâie sau de portocală, mentă, de castravete sau pepene. 
  • Bea un pahar cu apă din jumătate în jumătate de oră dacă depui efort fizic.
  • Dacă pleci la drum, este bine să ai o sticlă cu apă.
  • După fiecare cafea băută, consumă şi un pahar cu apă. 
  • Dacă urmezi un tratament, ia medicamentul cu un pahar mare de apă. 
  • Foloseşte o aplicaţie pe telefon care să îţi amintească să bei mai multă apă. 
  • Foloseşte paiul; în acest fel, vei bea mai multă apă. Evită paiele de plastic pentru a nu contribui la poluarea planetei; alege-le pe cele de bambus. 
  • Consumă fructe şi legume care au un conţinut mare de apă (castraveţi, pepene), care îţi furnizează şi vitamine, şi minerale. Şi o doză de iaurt te poate hidrata la fel de bine ca un pahar cu apă.