Sursă foto: www.maxpixel.net

Fără doar și poate, o afacere în domeniul comerțului electronic poate fi o idee atractivă din punct de vedere al veniturilor generate. Totuși, cei mai mulți dintre antreprenorii din mediul virtual se confruntă cu două mari provocări: rata scăzută a conversiilor și abandonarea coșului de cumpărături.

Care este cauza care conduce la astfel de situații? De cele mai multe ori, este vorba despre lipsa de încredere pe care clienții o au vizavi de magazinul tău online. Soluțiile la această problemă se concretizează în 4 acțiuni esențiale care vor transforma afacerea ta într-o marcă de încredere pentru vizitatori. Iată care sunt acestea:

1.  Transparența ofertei comerciale

În ultima vreme, consumatorii au devenit tot mai selectivi în ceea ce privește achizițiile pe care le fac. Mai ales în mediul online, unde clienții nu au posibilitatea de a interacționa fizic cu produsele de care au nevoie, gradul de încredere manifestat este destul de redus.

Primul pas pentru a lega o relație de încredere cu orice vizitator care ajunge pe site-ul magazinului tău online este să te ocupi de transparentizarea ofertei tale comerciale.

Detaliile clare despre specificațiile produsului, precum și prețul, modalitățile de livrare, condițiile de garanție ori situația stocurilor sunt direcții asupra cărora trebuie să intervii. Imaginiile reale ale produsului fac și ele parte din această categorie.

Ține cont de o singură regulă de bază: spune întotdeauna adevărul și nu exagera în prezentarea produselor din magazinul tău online.

2.  Crearea conținutului relevant

Algoritmii Google pun mare accent pe relevanța conținutului de pe diversele website-uri. ”Conținutul este rege”, afirmă la unison deținătorii de afaceri online de succes; de fapt, conținutul furnizat pe site este un indicator care setează gradul de siguranță insuflat potențialilor clienți.

Așadar, mizează pe articole în care să oferi recomandări sau sfaturi despre eventualele moduri în care pot fi folosite produsele tale. De exemplu, ai un site de fashion? Cu siguranță că ar fi o ideee foarte inspirată să sugerezi diverse moduri în care pot fi purtate obiectele vestimentare pe care le comercializezi.

3.  Adaptarea la nevoie clienților

Așa cum spuneam mai devreme, conținutul este ingredientul principal prin care poți crește credibilitatea brandului tău online. În acest sens, este important să identifici și să înțelegi particularitățile publicului țintă. Factori precum stiul de viață, obiceiurile de consum, statutul financiar, te vor ajuta să ajungi mai aproape de potențialii clienții și să-i determini să convertească.

Cunoscându-ți publicul vei găsi modalitatea ideală de a crea content care să îi atragă să achiziționeze produsele sale.

4.  Orientarea spre consumator

O altă modalitate de a-l face pe consumator să resimtă mai multă încredere în legătură cu magazinul tău online este să abordezi un stil de comunicare direct. În acest mod, vei stabili un contact cu vizitatorii site-ului și vei stimula să fie mai receptivi la mesajele transmise prin intermediul site-ului.

Orientarea către consumator este principala direcție către care să îți direcționezi eforturile pentru a crește credibilitatea magazinului tău virtual.