Proiectul de hotărâre privind instituirea taxei speciale pentru promovarea turismului va fi supus votului consilierilor locali, mâine, la ședința ordinară a Consiliului Local.

Potrivit proiectului de hotărâre, plătitorii de taxe speciale pentru promovarea turismului sunt persoanele care beneficiază de servicii de cazare în structurile clasificate de pe raza municipiului Cluj-Napoca. Acestea încasează taxa prin reținere la sursă și o evidențiază distinct față de tariful de cazare și mic dejun. Taxa este calculată ca procent din tariful net de cazare încasat pe noapte, în cuantum de 1%.

“Taxa va aduce mai mulți bani pentru a promova turismul în Cluj-Napoca. Serviciile hoteliere și de restaurant vor avea mai multe venituri, un leu investit în turism atrage după el alți 4 lei, așa ne spune cartea. Vom putea încerca să punem Cluj-Napoca acolo unde îi este locul, în topul marilor orașe din Europa. Să nu uităm că, din punctul de vedere al siguranței, Clujul este pe locul 6 în Europa și pe locul 13 în lume, de asemenea a fost declarat cel mai primitor oraș“, a declarat Tarcea la un post de radio local.

Introducerea taxei de turism de la 1 ianuarie 2019 vine după ce Consiliul Judeţean Cluj a instituit taxe pentru promovarea turistică, atât pe raza municipiului Cluj-Napoca (170 lei/ghidaj – 4 ore), cât şi pe raza judeţului Cluj (700 lei/ghidaj – 8 ore). Viceprimarul a explicat procedura prin care banii vor ajunge în contul Primăriei.

“Taxa va fi plătită de cei care vin în Cluj-Napoca, în jur de 5 lei pe noapte, iar noi, ca municipalitate, vom putea face investiții în turism. Taxa va fi colectată de locurile de cazare și virată apoi Primăriei Cluj-Napoca.”, a precizat viceprimarul.

Obiectivele taxei speciale sunt următoarele: promovarea obiectivelor turistice, creșterea calității serviciilor turistice și crearea de noi servicii de turism, dezvoltarea de proiecte cu fonduri europene direct legate de serviciile de turism, dezvoltarea smart turismului, susținerea sistemului online de promovare turistică, elaborarea unui plan multianual de promovare turistică, consolidarea brandului turistic al municipiului Cluj-Napoca și promovarea produselor tradiționale locale.