Cum arată un coş de picnic de 21.000 de euro creat special pentru Bentley: „Cerinţele de personalizare sunt fireşti. Nu există nu se poate”. Galerie Foto

    Automobilele în perioada interbelică erau realizate întocmai precum operele de artă. Producătorul în sine realiza numai motorul, transmisia şi şasiul, iar caroseria şi interiorul erau produse separat de către un carosier. De ce? Pentru că un carosier, la acea vreme, acorda mult mai multă atenţie detaliilor, iar luxul stă tocmai în aceste detalii legate de personalizarea unui automobil.

    Anii au trecut, iar noile sisteme de producţie au permis realizarea în acelaşi loc a şasiului alături de interior şi caroserie, în unele cazuri acestea reflectând întocmai gusturile clientului.

    Dincolo de pielea cea mai fină şi furnirul cel mai nobil, mai nou, luxul înseamnă şi accesul la cele mai noi tehnologii.

    Cele mai exclusiviste automobile ce pot fi cumpărate oficial din România sunt cele ale Bentley, iar acum prestigiosul brand britanic are în ofertă de la coupeuri la limuzine de lux alături de cel mai puternic şi rapid SUV din lume.

    „În cazul Bentley, cea mai recent accesoriu exclusivist este Linley Hamper, un coş de picnic creat de Mulliner pentru Bentayga, având preţul de 21.000 euro. Linley Hamper include trei compartimente echipate cu veselă, tacâmuri şi pahare de lux şi este ancorat în portbagajul SUV-ului printr-un sistem special care permite glisarea lină către marginea haionului“, explică Mihaela Tudorică, brand manager Bentley în cadrul Porsche Inter Auto.

    Exteriorul coşului de picnic este lucrat manual de artizanii Mulliner şi poate fi personalizat, la fel ca interiorul, după preferinţele clientului. La interior, acesta poate alege dintre o varietate de nuanţe: Camel, Hotspur, Linen, Magnolia, Beluga sau New Market Tan.

    Când este vorba de Bentley, nu există „excentric“, nici măcar când vine vorba de o nuanţă neobiş­nuită pentru caroserie.

    „Cerinţele de personalizare sunt fireşti şi de fiecare dată binevenite. Clienţii Bentley sunt chiar îndrumaţi să aleagă soluţii de personalizare pentru modelul dorit, pentru ca acesta să le reflecte preferinţele şi pasiunile în cât mai mare măsură. Iar Bentley nu spune niciodată „nu se poate“.

    O accesorizare specială ar fi cea realizată cu ajutorul ornamentelor de pe panoul de bord, care s-au transformat în inserţii de piatră naturală în locul tradiţionalelor furniruri de lemn“, spune Mihaela Tudorică.

    Cerinţele de personalizare sunt din cele mai diverse, iar costurile diferă mult de la un client la altul. În medie, clienţii pot investi în aceste soluţii de personalizare până la 20% din valoarea limuzinei sau a SUV-ului de lux al Bentley.

    „Unul dintre cele mai deosebite accesorii este, fără îndoială, ceasul Mulliner Tourbillon by Breitling, ce poate fi încastrat în bordul Bentayga. Turnat în aur de 18K alb sau roz, Mulliner Tourbillon by Breitling este o operă de artă, care îmbină splendoarea materialelor nobile naturale cu tehnologia de ultimă oră şi precizia deja renumită a orologerilor elveţieni“, spune directorul mărcii.

    Cei ce doresc să ducă personalizarea la un cu totul alt nivel pot apela la metale preţioase sau la nestemate. De obicei însă, astfel de elemente sunt utilizate pentru individualizarea automobilelor Bugatti, cele mai scumpe şi exclusiviste din lume.

    „La Bugatti, de cele mai multe ori, pietrele pretioase sunt alese special pentru a fi inserate chiar pe volanul viitoarei achiziţii. Pentru celelalte mărci, piaţa autohtonă este mai temperată în ceea ce priveşte acest gen de solicitări.“

    Tot în segmentul de lux, dar în zona sub 200.000 de euro, joacă brandurile premium, cele precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz alături de Jaguar şi Range Rover.

    Anul trecut BMW a venit cu noua generaţie a limuzinei Seria 7, limuzină care a propus cele mai avansate sisteme disponibile pe un automobil la acea vreme, de la controlul autoturismului din cheie la condusul autonom. De asemenea, constructorul german a venit şi cu noi propuneri în materie de a personaliza automobilele.

    Citește restul articolului AICI.