Compania Facebook a anunțat, marți, că va lansa un instrument ce permite utilizatorilor să gestioneze datele personale primite de rețeaua de socializare de la alte site-uri și aplicații despre activitatea lor online în afara platformei de socializare, informează The Guardian și France 24.

Opțiunea de “ștergere a istoricului” de navigare a fost lansată la peste un an după ce a fost anunțată inițial de către fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, ca parte a măsurilor de sporire a confidențialității utilizatorilor după scandalul Cambridge Analytica.

Însă, noua opțiune nu va șterge efectiv informațiile de pe serverele Facebook, ci doar va “deconecta” datele de contul utilizatorului, subliniază jurnaliștii de la The Guardian.

Noul instrument oferă utilizatorilor acces la “activitatea în afara Facebook”, adică datele primite de rețeaua de socializare de la alte site-uri și aplicații cu scopul personalizarii reclamelor.

Opțiunea “Activitate în afara Facebook vă prezintă un rezumat al aplicațiilor și site-urilor web care ne trimit informații despre activitatea dvs., și vă permite, dacă doriți, să ștergeți aceste informații din contul dvs.”, se arată într-un comunicat dat publicității de compania care administrează rețeaua de socializare.

“Acesta este o altă modalitatea de a oferi oamenilor mai multă transparență și control pe Facebook”, subliniază compania.

Stephanie Max, manager de produs la Facebook, a admis că această opțiune ar putea afecta veniturile din reclame ale companiei, având în vedere rolul major al datelor despre obiceiurile de navigare pentru furnizarea de reclame personalizate.

Noua opţiune este introdusă mai întâi în Irlanda, Spania şi Coreea de Sud, urmând ca în lunile următoare să fie lansată la nivel mondial.