O statistică a Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Cluj, arată că numărul turiștilor a crescut cu 12% anul trecut. Mai mult de jumătate dintre cei care au trecut pragul centrului sunt tineri cu vârste cuprinse între 20 și 40 de ani și vin la Cluj în weekend-uri.
Numărul de turiști care au vizitat județul Cluj, acrescut anul trecut cu 10% față de 2015. Mai mult de jumătate dintre turiștii care au vizitat Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Cluj (CNIPT) în perioada ianuarie-decembrie 2016, sunt tineri străini, cu vârste cuprinse între 20 și 40 de ani și care au preferat preponderent Clujul drept destinație pentru weekend – „City break”.
Turiștii care trec pragul Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Cluj au la dispoziție diverse materiale informative, albume și broșuri multilingve, pliante cuprinzând unități de cazare, circuite turistice, atracții naturale, muzee, biserici și mănăstiri, etc.
Mai mult, pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite, Consiliul Județean Cluj a realizat anul trecut o serie de materiale de promovare noi, albume și broșuri în limbile română și engleză.
Nu în ultimul rând, pentru cei interesați, angajații Centrului oferă posibilitatea organizării de tururi cu ghidaj la obiectivele turistice de pe raza municipiului Cluj-Napoca, în limbile română, engleză și franceză.
Anul trecut, portalul web dedicat Centrului – www.cniptcluj.ro, dar și noul domeniu www.clujtourism.ro, au înregistrat 30.000 de accesări.
Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Cluj a fost creat printr-un proiect cu finanțare europeană, derulat în cadrul programului Operațional Regional 2007-2013, valoarea totală a proiectului fiind de 524.108 de lei.