Numărul apelurilor false la 112 este mai mare ca al celor reale! Teleorman, județul unde au fost aplicate cele mai multe sancțiuni

Numărul apelurilor false la 112 este mai mare ca al celor reale! Teleorman, județul unde au fost aplicate cele mai multe sancțiuni

11 februarie este Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112. O statistică a STS arată că, în continuare, în România numărul apelurilor false la 112 este mai mare ca al celor reale, 58,57% față de 41,43%.

România, se află printre statele Uniunii Europene cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă 112.

Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) este administrat, exploatat, întreținut și dezvoltat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Statistica realizată de STS pentru anul 2016 arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate peste 14.600.440 de apeluri. Dintre acestea, 8.552.087 (58,57%) au fost false şi 6.048.353 (41,43%) reale.

Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 3.781.205 (60,28%), Poliţie – 1.364.808 (21,76%), ISU – SMURD – 933.62 (14,88%) şi Jandarmerie – 184.606 (2,94%).

Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde şi a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanţelor europene în materie.

Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Mureş si Gorj ocupă primele locuri ca procent din din totalul apelurilor.

În luna ianuarie 2017, din totalul de 1.199.680 de apeluri, 552.256 (46.03%) au fost reale şi 647.424 (53.97%) au fost false.

Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 15.847 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (anul 2016 şi ianuarie 2017). Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în Teleorman, Bucureşti şi Prahova.

În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către STS, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 30% şi se situează la circa 58 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.

Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România a făcut progrese remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE. România face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică şi este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă.

Categories: ACTUALITATE, National

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*