Ministrul Lucian Bode a avut o întâlnire de lucru vineri, 14 februarie, cu Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, Călin Bibarț primarul municipiului Arad şi Ilie Bolojan primarul municipiului Oradea, primari care sunt membri ai Alianței Vestului precum și cu reprezentanți ai Instituției Prefectului – Județul Cluj.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate stadiile în care se află proiectele de infrastructură prioritare pentru dezvoltarea Vestului României, precum și soluțiile ce pot fi implementate pentru accelerarea realizării acestora.

CITESTE SI: Țăranii din Ditrău reîncep revolta. Aceștia au semnat o petiție prin care cer să nu mai fie angajați străini

În acest sens cei prezenți au discutat despre proiecte de infrastructură, precum: Autostrada Brașov – Cluj – Borș tronsoanele Nădășelu- Suplacu de Barcău și  Suplacu de Barcău – Borș, Varianta de ocolire Zalău, Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea- Episcopia Bihor, Tunelul rutier la profil de autostrada în zona Meses, Drumul Transregio Feleac TR35, Legătura Centura Oradea (girație Calea Sîntandrei) – Autostrada A3 (Biharia),  Drumul de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN69, Autostrada Timișoara – Moravița, Drumul Expres Arad – Oradea.

În cazul proiectului ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea- Episcopia Bihor” ministrul Lucian Bode a semnat acordul pentru implementarea acestui important proiect de infrastructură.

“Am reușit în sfârșit să finalizăm studiul de fezabilitate. A fost aprobat. Este un proiect major, în valoare de 7,3 miliarde de lei, extrem de important pentru această regiune. Semnăm azi și ne asigurăm că termenele vor fi respectate”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Lucrările din proiect vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km cale ferată, precum și modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor stațiilor, haltelor și spațiilor adiacente, incluzând parcările, rampele și peroanele cu copertine. Traseele de circulaţie pentru călători vor asigura deplasarea în deplină siguranţă a persoanelor cu handicap locomotor și vizual, fiind prevăzute, de asemenea, rampe și marcaje tactile pentru nevăzători la accesele principale în clădire și către punctele principale de interes. Partea de execuție este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a proiectului. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore.

Proiectul, în valoare de 7,3 miliarde lei, este finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României, și reprezintă cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României.

Programul zilei a cuprins și vizitarea uzinei Remarul 16 Februarie.

”Pentru că nimic nu este întâmplător în această lume și pentru ca toate sunt cu voia lui Dumnezeu, astăzi, sărbătorim 150 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea, sărbătoare care coincide cu cei 150 de ani de activitate a Societății Remarul 16 Februarie.

CITESTE SI: Un bancomat BT din Arad a fost aruncat în aer. Două persoane mascate au furat casetele de valori cu bani

Sunt aici alături de dumneavoastră, de cei care au înțeles că, pentru dezvoltarea întregii regiuni este foarte importantă colaborarea. Ca prim pas ați realizat această Alianță a Vestului. Practic, prin această construcție instituțională, ați demonstrat că proiectele importante precum cele din zona infrastructurii pot fi realizate prin cooperarea tuturor unităților administrative, care sunt interesate în realizarea lor, în colaborare cu cei ai CNAIR sau CFR Infrastructură. Așa cum am mai spus, pentru dezvoltarea rapidă a zonelor și pentru atragerea de noi investiții, trebuie să acordăm importanța pe care o merită comunitățile locale și să transferăm o parte din atribuțiile administrației publice centrale către primăriile care pot susține realizarea proiectelor de infrastructură. Știu că aveți mulți oameni pregătiți în gestionarea proiectelor de infrastructură care sunt buni profesioniști și pot accesa fondurile europene. Dacă aveți o infrastructură dezvoltată se vor deschide noi oportunități de investiții, iar cei care deja au investit în această zonă vor putea să se extindă și astfel nivelul de trai va crește în mod vizibil. Pentru zona dumneavoastră avem multe proiecte, care din păcate în ultimii ani au fost blocate din diverse motive. Am discutat cu toți cei implicați și pot să spun că acum avem soluțiile, inclusiv cele de finanțare pentru ca aceste proiecte să se realizeze”, a spus ministrul Lucian Bode.