În anul care a trecut, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj a desfășurat cu 31% mai multe misiuni, față de anul 2015. Cele mai multe intervenții le-au avut echipajele SMURD, în condițiile în care lucrează cu echipaamente învechite, iar toate ambulanțele au timpul de exploatare depășit.
Inspectorul șef al ISU Cluj, colonel Ion Moldovan, a prezentat la sediul instituției evaluarea activității în anul 2016. Alături de el, la prezentarea bilanțului au participat medicul șef UPU-SMURD Cluj, dr. Adela Golea și medicul coordonator SMURD Cluj, dr. Cristian Ursu.
Deși numărul intervențiilor ISU Cluj a crescut, tehnica și echipamentele de intervenție folosite de echipaje este foarte învechită. Anul trecut, ISU Cluj a fost dotat doar cu o autospecială pentru stingerea incendiilor de capacitate mărită.
Subunitățile de intervenție ISU Cluj au desfășurat în anul 2016, 18.676 de intervenții, din care 13.854 au fost intervenții ale SMURD și 4.822 au reprezentat alte situații de urgență.
„Pe parcursul anului trecut au fost primite o autospecială pentru stingerea incendiilor de capacitate mărită, un container multirisc cu echipamente de intervenții la cutremur, și un container pentru întreținerea echipamentelor de intervenție. Totuși nevoia pentru tehnica și echipamentele de intervenție folosită de echipajele de intervenție ISU Cluj este în continuare mare, echipamentele existente fiind foarte învechite, îndeosebi ambulanțele SMURD, toate ambulanțele având timpul de exploatare specific depășit”, au arătat reprezentanții ISU Cluj.
De asemenea, schimbările legislative de anul trecut, în special cele referitoare la prevederile Legii privind apărarea împotriva incendiilor și cele din domeniul avizării-autorizării, a făcut ca activitatea inspecție de prevenire să fie mai intensă, iar manifestările cu public numeros, concertele și și festivalurile desfășurate în județ au solicitat suplimentar gradul de încărcare al inspecției de prevenire.
Potrivit ISU Cluj, la nivelul județului au fost efectuate 5.883 de activități de prevenire, în care au fost depistate 1.905 deficiențe și au fost aplicate 660 de sancțiuni contravenționale.